Viaceré negatívne skúsenosti ľudí hovoria, že existujú realitné kancelárie, ktorý predaj vašej nehnuteľnosti dokážu nepekne odfláknuť. Preto je dôležité poriadne si preklepnúť realitnú kanceláriu už dopredu a neskôr sledovať aktivity realitného makléra. V tomto článku sme sa zamerali na znaky toho, že realitná kancelária nie je až taká dobrá ako sa zdalo a že naozaj nerobí všetko pre úspešný predaj vášho domu či bytu.
Dôležitú úlohu v procese predaja hrá aj spokojnosť s prácou realitného makléra. Ak túto prácu vykonáva s nechuťou, pochopiteľne sa to potom odráža aj na jeho vzťahu ku klientom. Špičková realitná kancelária riadi celý predaj nehnuteľnosti – počínajúc od zviditeľnenia objektu záujmu prostredníctvom inzerátov, cez obhliadku nehnuteľnosti, vypracovanie rezervačnej a kúpno-predajnej zmluvy, až po jej odovzdanie a prepis na nového vlastníka.
Moderná realitná kancelária tiež pre úspech predaja nehnuteľností používa najnovšie trendy predaja a marketingu. Pokiaľ si realitný maklér nerobí dobre svoju prácu, hneď sa to v konečnom dôsledku prejaví aj u vás. Čo si treba na jeho práci všímať?
Komunikácia
Ak sa komunikácia realitného makléra s vami obmedzuje iba na nepravidelné a krátke správy o tom, že vaša „inzercia visí“, no ešte stále nie je záujemca, tak to môže byť vážny znak toho, že si svoju prácu nerobí dobre. Hlavne ak sa tak deje dlhodobo.
Zmenil realitný maklér tón reči odkedy ste s ním podpísali zmluvu alebo skrátka zrazu nepôsobí dôveryhodne? Preklepnite si, čo robí a často ho kontaktujte, ak kontakt neprichádza z jeho strany.
Propagácia nehnuteľnosti
Skúsený maklér používa viacero nástrojov, aby danú nehnuteľnosť čo najrýchlejšie predal. Inzercia na web stránke rozhodne nestačí. V dnešnej dobe má pri marketingu a propagácii tovarov dôležité slovo internet. Ani realitný trh nie je žiadnou výnimkou. Internet sa stáva mocnou zbraňou, s ktorou by mal vedieť narábať každý skúsený realitný maklér. Možností je dnes naozaj veľa.
Ďalšou príčinou dlhodobej nepredajnosti vašej nehnuteľnosti môže byť napríklad aj taká „maličkosť“ ako sú zle nafotené fotky. Alebo neaktualizované inzeráty. Preto ak komunikácia realitného makléra s vami chladne, je dobré skontrolovať používanie marketingových nástrojov makléra a tiež skontrolovať, ako prezentuje vašu nehnuteľnosť.
Obhliadky nehnuteľnosti
Dobre vykonaná obhliadka je kľúčom k úspechu. Ale čo ak váš realitný maklér iba pozvoľna odpovedá na záujem o obhliadku, ruší termíny alebo nereprezentuje vašu nehnuteľnosť dostatočne?
Treba si zistiť čo najviac o vykonaných obhliadkach. Spýtajte sa na počet a stav jednotlivých obhliadok. Ak niečo nesedí, pýtajte sa ďalej a zisťujte podrobnosti, máte na to nárok. Alebo sprostredkovateľskú zmluvu s realitnou kanceláriou skrátka vypovedajte.
Kde sú hranice?
Rozhodne nemožno očakávať, že každý realitný maklér bude deň a noc pracovať iba na tom, ako získať nových a nových záujemcov o vašu nehnuteľnosť. Za úspešným predajom nehnuteľnosti je určitá cesta, ktorú musíte trpezlivo zvládnuť. Realitnému maklérovi treba nechať priestor pre realizáciu jeho predstavy predaja nehnuteľnosti a nejaký čas.
Hranica s odfláknutím predaja je úzka, najmä ak realitný maklér netlačí na hľadanie kupujúcich, ale naopak robí všetko preto, aby si kupujúci sami našli jeho nehnuteľnosť. Dôležitá je ale komunikácia, kedy je nutné čakať, že vás realitný maklér o svojich krokoch vopred informuje.
Spozorujte teda znaky, kedy na vás realitný maklér začne pôsobiť nedbalo, ľahostajne či nedôveryhodne. Možno ste si to na začiatku nevšimli a presvedčila vás jeho charizma. Koniec koncov, rozhodnúť sa v krátkom čase, kto predá vašu nehnuteľnosť, často za vyše 100 tisíc eur, je náročnou úlohou.
Stavte preto na opatrnosť, ale realitnému odborníkovi nechajte priestor realizovať predaj podľa seba.